
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသၾကီးအတြင္း ေျပးဆြဲေနေသာ ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ားကို စံျပေစ်းအနီးတြင္ ၾသဂုတ္လ ၇ ရက္ေန႔က ေတြ႔ရစဥ္
''ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက႑နဲ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ဘတ္စကားလုိင္းေတြ အဆင့္မီမီတိုးခ်ဲ႕ႏုိင္ဖို႔ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄၅၀ ဒသမ ၆၈၃ သန္း ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံသြားမႇာ ျဖစ္ပါတယ္''ဟု ဂ်ပန္ကားကုမၸဏီဥကၠ႒ မစၥတာကာဇူဟီစာအီဂါမိုတိုက ေျပာ ၾကားခဲ့သည္။
''တိုင္းျပည္တိုးတက္ဖို႔ဆိုရင္ (၁) တုိင္းသူျပည္သားေတြရဲ႕ ပညာေရးက႑ တုိးတက္ရမယ္၊ (၂)တုိင္းျပည္ရဲ႕ သယံဇာတ ၾကြယ္၀ရမယ္၊ (၃)အခ်က္ကေတာ့ ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရးက႑ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ဖို႔ပါပဲ။ လက္ရႇိ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး က႑ဟာ မဖြံ႔ၿဖိဳးဘူးဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ခံစားရပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ျမန္မာႏုိင္ငံက တာ၀န္ရႇိသူေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သြားမႇာ ျဖစ္ပါတယ္''ဟု ဥကၠ႒ မစၥတာ ကာဇူဟီစာအီဂါမိုတိုက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ဆက္လက္ၿပီး ''ျမန္မာႏုိင္ငံမႇာ ေနာက္ဆံုးေပၚကားေတြကို ျပဳျပင္ႏုိင္တဲ့သူ မရႇိသေလာက္ပဲ။ အခုကြၽန္ေတာ္တို႔ ဖြင့္လႇစ္ေပးမယ့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရး သင္တန္းေက်ာင္းကေန ဒီပလိုမာ ေအာင္လက္မႇတ္ ရသြားမယ္ဆိုရင္ ေနာက္ဆံုးေပၚ ကားအားလံုးကို ျပဳျပင္ႏုိင္မယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ အာမခံပါတယ္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေမာင္းသင္တန္းေက်ာင္းကေန ေအာင္လက္မႇတ္ရသြားရင္လည္း တစ္ကမၻာလံုး ဘယ္ႏိုင္ငံကိုပဲသြားသြား အဆင့္မီမီ ေမာင္းႏႇင္ႏုိင္တယ္ဆိုတာ အာမခံရဲပါတယ္။ ဒီလိုသင္ တန္းေက်ာင္းေတြ ဖြင့္လႇစ္ဖို႔နဲ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မႇာ ဘတ္စကားလုိင္းေတြ အဆင့္ျမႇင့္တင္ဖို႔ကိုလည္း အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၄၅၀ ဒသမ ၆၈၃ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံသြားမႇာပါ''ဟုလည္း မစၥတာအီဂါမိုတိုက ေျပာၾကားသြားခဲ့သည္။

ယင္းကဲ့သို႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရး သင္တန္းေက်ာင္း ဖြင့္လႇစ္မႈမ်ားအား ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနႏႇင့္ ဂ်ပန္ကားကုမၸဏီတို႔ အက်ဳိးတူ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မႇ တုိင္းေဒသႀကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္မ်ားသို႔ အေ၀းေျပး ဘတ္စကားေျပးဆြဲျခင္း လုပ္ငန္း၊ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရးအတြက္ ထရပ္ကားမ်ား ေျပးဆြဲျခင္းႏႇင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ဘတ္စကားမ်ား ေျပးဆြဲျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရႇိရသည္။
အက်ဳိးတူ ပူးေပါင္းမႈမႇ ဂ်ပန္ကားကုမၸဏီမႇ ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမႇ ၄၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ရရႇိမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဂ်ပန္ကားကုမၸဏီမႇ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအား ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပညာေရးက႑ပိုမို တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေစရန္ ျမႇဳပ္ႏႇံေပးမည္ျဖစ္သျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံမႇ ၅၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ရရႇိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ဂ်ပန္ ကားကုမၸဏီအေနျဖင့္ က်န္ရႇိသည့္ ၄၅ ရာခိုင္ႏႈန္းမႇ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအား ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းရႇိ ဆက္လက္လုပ္ကိုင္မည့္လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ျပန္လည္ျမႇဳပ္ႏႇံသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
၂၀၀၀ ျပည့္ႏႇစ္မႇ ၂၀၁၂ခုႏႇစ္ ေမလကုန္အထိ ဆယ္ႏႇစ္တာကာလအတြင္း ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းသို႔ တင္သြင္းေသာ ယာဥ္အစီးေရမႇာ ငါးဆေက်ာ္ တိုးတက္ခဲ့ေသာ္လည္း အမ်ားျပည္သူ ေန႔စဥ္ အသံုးျပဳႏုိင္သည့္ ဘတ္စကားတင္သြင္းမႈမႇာ အနည္း ဆံုးျဖစ္ေနၿပီး စုစုေပါင္းတင္သြင္းလာသည့္ ယာဥ္အစီးေရ၏ သုည ဒသမ ၈၁ ရာခိုင္ႏႈန္းသာရႇိေၾကာင္း ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန၏ အၿငိမ္းစား ညႊန္ၾကားေရးမႇဴး ဦးေအာင္ျမင့္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္မ်ားတြင္ ခရီးသည္တင္ ဘတ္စကား ေရြးခ်ယ္စီးနင္းသူ ၈၄ ရာခိုင္ႏႈန္းရႇိၿပီး ကိုယ္ပိုင္ကား စီးနင္းသူ ေျခာက္ရာခိုင္ႏႈန္းႏႇင့္ တကၠစီကားစီးနင္းသူ ငါးရာခိုင္ႏႈန္းရႇိကာ မီးရထားႏႇင့္ အျခား သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္တြင္ ငါးရာခိုင္ ႏႈန္းရႇိေၾကာင္း ၂၀၁၁ ခုႏႇစ္အတြင္း ၿမိဳ႕ျပသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးဆုိင္ရာ ပညာရႇင္မ်ား ေကာက္ယူထားသည့္ စစ္တမ္းမ်ားအရ သိရႇိရသည္။
ဂ်ပန္ကားကုမၸဏီမႇ ၂၀၁၂ခု ႏႇစ္ ႏႇစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ ဘတ္စကားအစီးေရ ၃၀၀ စတင္ေျပးဆြဲမည္ျဖစ္ၿပီး အစီးေရ ၃၀၀၀ တင္သြင္းမည္ျဖစ္ကာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ဘတ္စကားစီးနင္းသူမ်ား အဆင္ေျပသည္အထိ ဘတ္စကားမ်ား ဆက္လက္တင္သြင္းသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုပါသတင္းစာရႇင္း လင္းပြဲတြင္ ႏႇစ္ဘက္တာ၀န္ရႇိသူမ်ားက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ႏႇစ္အလိုက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းမႈအေျခအေန | |||
---|---|---|---|
စဥ္ | ႏႇစ္ | စုစုေပါင္းေမာ္ေတာ္ယာဥ္အစီးေရ | ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္အစီးေရ |
၁။ | ၁၉၉၀ | ၁၇၄၉၇၀ | ၄၁၉၁၇ |
၂။ | ၁၉၉၅ | ၂၉၁၀၀၆ | ၈၂၅၂၈ |
၃။ | ၂၀၀၀ | ၄၃၈၈၃၄ | ၁၇၄၅၅၃ |
၄။ | ၂၀၀၄ | ၉၆၀၃၄၁ | ၆၃၈၃၈၆ |
၅။ | ၂၀၀၈ | ၁၉၉၄၃၅၈ | ၁၆၀၈၇၇၂ |
၆။ | ၂၀၁၀ | ၂၂၉၁၆၇၅ | ၁၈၇၇၅၉၆ |
၇။ | ၂၀၁၂ | ၂၃၇၈၃၅၅ | ၁၉၆၇၅၅၉ |
Ref: ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန |
0 comments:
Post a Comment
Commemr ေပးသြားျခင္းျဖင့္လည္းအားေပးႏိုင္ပါတယ္